Voorbeeld uit de praktijk

Meester Daan is van plan om morgen Kraak de Klas te gaan spelen met zijn groep 8. De kisten staan al in de klas. Op de site van Kraak de Klas bekijkt hij het instructiefilmpje van het betreffende spel. Na het instructiefilmpje stelt hij de sloten in, maakt een aantal prints, verdeelt de klas in 6 groepjes en pakt de bijbehorende kaarten uit de kist. 

 

De volgende dag zet hij wanneer de leerlingen buiten spelen Kraak de Klas alvast klaar. De opdrachten bij de hand, de kaarten aan de muur, de timer aan: we kunnen beginnen! 

 

Na een korte uitleg kunnen de leerlingen van start: 'succes, jullie krijgen 45 minuten de tijd!'

  

Zelf een van de opdrachten van Kraak de Klas spelen? Klik op onderstaande opdrachtkaart!

Het is gelukt! GEKRAAKT! In een tijd van 43 minuten en 5 seconden! De klas is door het dolle heen! Ze maken een foto van zichzelf met de geopende kist en de timer en posten deze op Facebook. Zijn ze de snelste school?

 

Dan pakt Meester Daan de kaarten van Kraak Kracht. Hij wil zich deze 4e week van het schooljaar richten op samenwerken. De kinderen gaan weer terug naar hun eigen groepje. Elk groepje krijgt 2 kaartjes van het thema 'samenwerken' om met elkaar te bespreken. Daarna schrijft elk groepje een 'top' en een 'tip' op om mee aan de slag te kunnen de volgende keer.